opws polloi kserete, tha allaze o nomos gia ton ektelonismo twn autokinitwn,
na pws tha allaksei loipon kata pasa pithanotita
Μειώνεται έως και 81% ο φόρος στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
18/12/2007
09:47
Εκτύπωση Είδησης ... Εξαγωγή σε μορφή Text ...
Φθηνότερα καθίστανται πλέον από 13 Δεκεμβρίου τα «ελαφρώς μεταχειρισμένα» ΙΧ, με το νομοσχέδιο που κατέθεσε στο βουλή το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών και το οποίο υπακούει σε οικολογικές αλλά και δημοσιονομικές σκοπιμότητες, καθώς και στις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Με τις περιεχόμενες στο νομοσχέδιο αυτό διατάξεις (άρθρο 29) η Ελλάδα συμμορφώνεται με τις υποχρεώσεις που προκύπτουν τόσο από την κοινοτική νομοθεσία όσο και από την απόφαση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων τον περασμένο Σεπτέμβριο. Έτσι, αφενός δίδονται κίνητρα για εισαγωγή μεταχιερισμένων ολίγων ετών κυκλοφορίας, αφετέρου όμως προβλέπονται και καίριοι φορολογικοί περιορισμοί. Για παράδειγμα, τα «εξτρά» ενός Ι.Χ. (π.χ. ζάντες αλουμινίου, στερεοφωνικό, ηλιοροφή, δερμάτινα καθίσματα, κ.λπ.) θα φορολογούνται ξεχωριστά.
Συγκεκριμένα, τροποποιούνται οι διατάξεις που αφορούν στον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας και την κλίμακα απομείωσης που θα εφαρμόζεται για τον καθορισμό της φορολογητέας αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Αυτή πλέον στηρίζεται όχι μόνο στο κριτήριο της παλαιότητας, όπως συνέβαινε ως τώρα, αλλά θα λαμβάνονται υπόψη και τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Έτσι, θα ισχύει και ένας πρόσθετος συντελεστής απομείωσης της φορολογητέας αξίας, ο οποίος θα προκύπτει από τα χιλιόμετρα τα οποία έχει διανύσει, ιδιαίτερα τα πρώτα χρόνια, το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.
Με τη σχετική διάταξη του νομοσχεδίου, η φορολογητέα αξία των μεταχειρισμένων επιβατικών αυτοκινήτων θα απομειώνεται από τον πρώτο μήνα κυκλοφορίας και οι συντελεστές λόγω παλαιότητας θα υπολογίζονται επί των μηνών κυκλοφορίας, στους οποίους θα προστίθεται και ένα ποσοστό απαξίωσης για τα διανυθέντα χιλιόμετρα σύμφωνα με τα οριζόμενα στην προτεινόμενη διάταξη ως εξής:
- Για τον πρώτο χρόνο η μείωση θα ανέρχεται σε 1,30% για κάθε μήνα κυκλοφορίας.
- Για τον δεύτερο χρόνο η μείωση θα ανέρχεται σε 0,70% για κάθε μήνα κυκλοφορίας.
- Για τον τρίτο χρόνο η μείωση θα ανέρχεται σε 0,50%.
- Για τα επόμενα πέντε χρόνια η μείωση θα ανέρχεται σε 0,40%.
- Για τα επόμενα τρία χρόνια η μείωση θα ανέρχεται σε 0,30%.
- Για τα επόμενα δύο χρόνια η μείωση θα ανέρχεται σε 0,20%.
- Για τα επόμενα χρόνια η μείωση θα ανέρχεται σε 0,10% για κάθε μήνα κυκλοφορίας.
Στον παραπάνω συντελεστή απομείωσης θα προστίθεται και ποσοστό 5% επί των διανυθέντων χιλιομέτρων διά 1.500 που αντιπροσωπεύει τον μηνιαίο μέσο όρο των χιλιομέτρων που διανύει ένα επιβατικό αυτοκίνητο στη χώρα μας και δεν θα μπορεί να είναι ανώτερος του 81%.
Με το νομοσχέδιο διευκρινίζεται ότι η χονδρική τιμή πώλησης του αυτοκινήτου από τον κατασκευαστή οίκο διαμορφώνεται από τη βασική τιμή του αυτοκινήτου, κατά τύπο, παραλλαγή και έκδοση όπως αυτή εμφανίζεται στους υποβαλλόμενους τιμοκαταλόγους συμπεριλαμβανομένης και της αξίας του προαιρετικού εξοπλισμού του αυτοκινήτου.
Θανάσης Παναγόπουλος
pigi : http://www.capital.gr/news.asp?Details=412685